Andre sider af mig

mandag den 13. februar 2017

Håbløshedens gade nr. 3.

HÅBLØSHEDENS GADE NR.3

Jeg bor på håbløshedens gade nr. 3
et sted, du er sikker på aldrig at se sne
og uanset hvad tid på året du kommer
vil du aldrig nogensinde se, det er sommer.

Jeg bor på Håbløshedens gade nr. 3
og jeg ville da gerne invitere dig til te
skriv når du kommer, hvad tid på året
og jeg skal finde en kop, der ikke er skåret.

Jeg bor på Håbløshedens gade nr. 3
kik op til gesimsen, og prøv så at se
er vinduet smadret, gardinerne nede
så er jeg gået, sikkert i vrede.

Jeg bor på Håbløshedens gade nr. 3
men tænker på at flytte, her findes kun vé
og jammer og klage, som slet ingen tæmmer
men det værste det er, 
jeg skylder høkeren en femmer.

Flyt du kun ind her
når først jeg er borte
lejen er høj
du bli'r klædt af til din skjorte
og betaler du ikke
det, værten han kræver
har han i sin stald
en mand, der dig tæver.

Vi bor på håbløshedens gade nr. 3
alle os stakler, der knapt nok kan se
at hele den verden, hvis liv vi forlod
ret hurtigt fremviser, et langt mindre rod.
Sku' vi flytte?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Giv gerne kommentarer til digtene - jeg elsker både ris og ros :-)